En vecka

Nu har det gått en vecka här för min del. Tiden har gått väldigt fort och än så länge har jag ingen hemlägtan. Vi är ju som en enda stor familj här ändå! Nu är det bara 3 veckor kvar. Känns som det kommer gå jättefort med vilket jag inte vill. Hade vart skönt att stanna ännu längre här, kanske 2 månader. Men jag får väl komma hit sen efter sommaren igen!

Idag har vart en väldigt lugn dag med. Gisli åkte och jobbade på dan idag och kommer eventuellt hem imon igen. Jag och Linnea har vart ute och ridit alla hästarna. Alla va totalvilda idag för det är jätteblåsigt. Jag började rida freyja och Linnea red Fránn. Freyja börja krångla redan från början och när vi ridiit i några minuter totalvägrade hon och började stegra sig ett antal gånger. Lyckades hålla mig kvar då iallafall. Sen började Frànn strula med och springa runt. Slutade med att han och Freyja sprang på varan så jag trillade av. Lyckades landa på fötterna som tur var. Vi tog hem dem och red i padocken istället vilket gick jättebra och inga problem alls.


Freyja

Sen red jag Tjaldur och Linnea red Vera. Tjaldur var också helt galen idag och bara sprang för kung och fosterland. Han ville galoppera hela tiden och ja kunde inte annat än att försöka hänga med för han är så otroligt stark. Vera var snäll och duktig som vanligt.



Tjaldur

Sen var det dags att rida Stigandi och Linnea red Kolka. Det var inge problem alls. Båda var rätt och lugna fast det blev lite race på slutet. De ätlskar at tävla de där två! Stigandi är så otroligt go. Han kan man lita till 100%.



Stigandi

Har glöm att säga att Gisli har köpt hingstkatalogen till alla som beställt den hemifrån. Dom åker hem med mig så ni får dem i slutet på maj.



När jag kom hit så sa jag från början att jag nån gång under denna månaden kommer trilla i stegen upp till min säng. Jag hade väldigt rätt också. Idag hände de hahaha! jag lykades inte skdaa mej iallafall. Det måste ha sett rätt kul ut för jag välte ner hela keyborden med. Herregud va klumpig jag är!

Nu har vi precis sett klart på Twiligt. Igen för min del men den är så bra så jag kunde inte låta bli!! Nu är jag snart klar med andra boken med.
Nu ska vi strax äta så jag tackar för mig och kommer med mer imon!


Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker om sidan jättemycke. Så kul och se vad som händer. Hahaha å Emma hade rätt, alla som åker dit trillar av. Och idag var det din tur. Kram

2009-05-06 @ 21:39:09
Postat av: Anonym

Ja stegen upp till sängen är ingen höjdare (eller det är just det den är)tur att du inte slog dig veken då eller när du åkte av kram/Tina

2009-05-06 @ 22:02:03
Postat av: Marita

Åhh du har ridit Fránn igen! Jag är så sugen på att köpa honom. Hur är han att rida tycker du? kanske ska jag slå till innan det är försent?? :) Tänk om man hade obegränsat med pengar! Du verkar trivas som fisken! Hälsa alla så gott från mig och säg till de att jag mer än gärna kommer tillbaka! Kram Marita

2009-05-06 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0