Första fölet

Igår kom första fölet för i år här på Hömluholt. Kolgrimma fick en liten söt hingst, musblack med en vit stjärna. Gisli har redan döpt honom till Solgrimmur. Han är en riktigt gloppkung och har visat lite pass med.

Det var en häst på rymmen här igår med. När helga skulle titta ut på fölet ser hon en häst som vandrar in och ut i stallet. Han stack så fort vi kom men han lyckades ta sig in i sin hage igen helt själv. Duktiga hästar det är här.

Gisli kom hem från jobbet igår med så vi red några turer han och jag. Jofridur var i skolan hela kvällen. Sen åkte jag och Gisli till Reykarholt med Fránn. De ska tydligen försöka säjla honom där.

Måste tillägga då såklart at jag självklart saknar min moster med då! haha Jag har det jättebra Ingela och det är väldigt vackert här. Du får följa med nästa gång så får du se själv. Åh jag hade också velat följa med till göteborg och mysa med er! Hälsa alla från mig, vi ses snart

Och Marita jag kommer gärna hem till dig och rider sen när jag är hemma. Jag hör av mig så fort jag kommer hem så får vi bestämma en dag.

Idag håller vi på och städar ur stallet. Eller städar bland alla grejer som står i stallet så vi kan få in deras nya kök där. Det blir nytt golv i köket och nya köksskåp.


kolgrimma och Solgrimmur

Vi åt konstiga ägg igår med. De var 3 gånger så stora som vanliga. En var med prickigt skal, den äggulan var knallorange. Sen det vita ägget hade genomskinlig äggvita. haha men de var gott iallafall.

Nehe nu ska vi fortsätta städa.

Emma

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken fin fölunge hälsa dom och gratta från oss nu längtar vi som bara den efter Jofridur och dig vill ha hem er nu =)kram

2009-05-21 @ 22:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0