Härlig dag

Då har vi precis ätit lite mat, som vi lagade själva för Gisli är på nåt möte som skulle ta ungefär halva dan. Helga är iväg hos sin far och tar han om honom lite för han har blvit sjuk.
Än så länge idag har vi bara ridit. Första turen red jag Kolka, Linnea red Frànn och Jofridur red sin Vera. Vera är helt otrolig, hon passar hela tiden. Ser så härligt ut när hon passar jättesakt och hela tiden. Kolka var lite trött idag och jag är inte precic van vid så lunga hästar eftersom jag rider bara de vilda och snabba. haha

Sen red jofridur äntligen sin Draumur som hon aldrig rider på och hon älskade honom. hon har varit lite rädd för honom men inte längre vilket är jättekul för henne!


Jofridur och Draumur


Linnea red på Tjaldur och de är ett mycket snyggt ekipage.


Linnea och Tjaldur

Sen när Linnea var klar så tog jag ut Feyja och skulle rida henne. Hon stegrade sig som en galning idag så jag hängde på sida av henne utan sitgbylar men jag trillade inte av utan kravlade mig upp igen. Hon segrade sig en del gånger till men till slut lugnade hon ner sig. Hon är med vidl än tam men underbar ändå!


Jag och Freyja








Vi har fått ett nytt tillskott i stallet. Gisli tog in hästen Furda igår. Hon är jättesöt och hur go som helst!


Furda

Nu ska vi til stallet och longera de sista hästarna som är kvar!

Emma


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är konstigt att se dig på så stora hästar är ju van att alltid se dig på Lipurtá men snyggt ser det ut=)kram Tina

2009-05-13 @ 21:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0