igårkväll

När vi städat klart igårkväll så tog vi oss några ridturer. Sen var det dags för kvällsmat. Då hade Helga fixat till lite hästkött, så nu har jag ätit det med. Det var faktikst gott måste jag säga. 

Sen åkte vi till Borgarholt för att hjälpa den andra gubben Gisli med hans dräktiga ston. Vi tog in alla hästarna i padocken och särade på dem. Men sen när vi skulle ta ner de andra hästarna i sin hage så ville de inte. Gisli 2 jagade dem som en vilde på 4 hjulingen och vi andra sprang och viftade med armarna för glatta livet. Efter ca 40 minuter fick vi ner dem till sin hage. Bort till bilen så tog Gisli allihop på 4 hjulingen sammanlagt 6 stycken på samma gång, alla var helt slut.

Idag har vi inte gjort speciellt mycket. Skott hästar och sorterat skräp i stallet och vart och slängt en hel del skit, så nu är det rent och fint. Sen har jag hälsat lite på fölet med. Han är så go och nyfiken på precis allt så han kom fram direk när jag satte mej hos honom i hagen.

Får se vad morondagen har att bjuda på

Godnatt

Emma


Hamnen i Stykkishomlur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0