Lårkaka

Godkväll. Idag vakande vi till underbart väder, sol och så gott som vindstilla. Gisli har åkt och jobba igen och kommer hem på måndag. Vi passade på att rida alla hästarna i det fina vädret och jag började med vackra Freyja och det gick jättebra! Hon var så duktigt och lugn.


Freyja


Vi red i padocken lite mer idag så jag kunde prova Draumar. Har aldrig ridit honom och syskonen Draumar och Draumur har ett rykte av sig att vara lite vilda. Det gick jättebra i padocken så vi red ut lite också. Då blev han genast vildare och skulle springa ner i alla diken som fanns men det gick bra ändå.


Draumar


Sist red jag Draumur och han var vädligt pigg för han har inte blvit riden på länge. Han drog snabbt iväg med mej och sprang snabbt som vinden. När han hade dragit iväg från Linnea och Kolka så började han hoppa åt sidorna fram och tillbaka till han slängde mej hårt ner i marken.
Ryggen är lite knäckt och jag landade på låret så jag kommer vara lagom blå där imon kan jag lova. Sträckte mig i ljumsken med och det är verkligen inte skönt. Lagom mörbultat reste jag mig upp direkt men Draumur hade inte tänkt stanna länge utan drog snabbt som tusan bort mot stallet igen. Linnea drog i bra fart bort efter honom så han inte skulle sticka. Har aldrig sett Kolka få upp sån fart. Hon är bra i kris!
Draumur sprang bara rak hem och Helga kom och hämtade mig på vägen där jag gick sakta hemåt. Han skämdes hästen när jag kom tillbaka, så imon får det bli padocken för den store skiten så kanske han är lite lugnare.


Draumur


Sen tvättade vi ur transporten så den blev skinande vit, eller nja näsan åtminstone så nu blir nog Gisli glad  är han kommer hem.
Nu har Jofridur kommit hem och vi sitter och väntar på att få bada i hettepotten vilket ska bli så jäkla skönt efter den här dagen!

Hoppas att Fam. Egelund tar mycket kort på avelsvisningen nu så jag kan se vad jag missat när jag kommer hem.

Emma

Kommentarer
Postat av: Emma

Hallå du får ju ta det lite lungt me killen ju ;p du testade väl honom när du hälsade på i höstas har jag för mig, fast då var han ju riden lite mera. Ta det lungt nu kram

2009-05-09 @ 22:10:38
Postat av: Tina

Du lever ju livsfarligt där uppe du får ta det lite lugnt så du kommer hem hel.

Kul att du ska få ta Jofridur med hem till oss en hel månad det blir kul för Jeff och kul för mig med två 14-åringar i huset JIIIIIIpiiii eller??

2009-05-09 @ 22:24:20
URL: http://www.norrbackensislandshastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0