Reykjavik

Vaknade i morse av att Gisli satte på radion och jag var pig som vanligt och gick upp direkt och käkade frukost. Fick reda på att vi skulle till Reykjavikidag. bort tillstallet och tvätta av Fruma som ska åka hem till sin nya ägare johan i tidaholm. Dom kommer passa perfekt ihop.
Det var fler hästar som skulle åka med så vi fick valla in de som var i hagen änärmast stallet. Gisli frågade om han skulle ta in vackra vackra Freyja också och det tackade jag absolut inte nej till.

Vi lastade på hästarna och började åka mot Reykjavik.

Nästan mitti Reykjavik var det ett stort ställe med massor av stall och småhagar, rätt kul att se mitt i storstaden. där lämnade vi av hästarna och fick se massor av andra hästar. Fick se Bettinas häst, Rjupas halvbror och de var väldigt lika, båda färgväxlare.




Sen blev det god belöning i form av hambugare på ett hak i stan med glass till efterrätt. vi åkte vidare och hämtade upp 3 hästar på andra ställen på vägen hem. Vädret växlade liak fort som en fågel skiter mellan ösregn och solsken. När vi lämnade av sista häste snodde Jofridur min kamera och tog massa fula kort på mig och linnea.



När vi kom hem så skodde han skönheten Freyja så jag ska kunna rida henne. hon är så otroligt vacker. Det var kul att se Gisli rida henne.  Han är typ min idol för han är så grym och en riktigt krutgubbe!



Nej nu ska jag dricka upp min Smirnoff twisted med trpoisk smak (skitgod!) och visa Helga dagens bilder och sedan kolla på Step up.

Ha det underbart där hemma för det har jag!

Emma


Kommentarer
Postat av: Bettina

Vad jag längtar till Island och va stor han blivit Aron krama alla saknar dig med

2009-05-03 @ 22:10:33
URL: http://www.norrbackensislandshastar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0