Sen kväll igår

Det blev vädligt sent igår så jag hann inte skriva. Vid sisådär klockan 5 så gick vi till stallet allihop och tog in det söta stoet som ska åka iväg och longerade henne och borstade henne. Sen började Gisli som vanligt latja lite och satte sadel på henne och hoppade upp och ner och hängde sig på henne medan hon sprang runt som en galning. Han bara skrattade haha han är så rolig. Sen åkte vi iväg med transporten och kskulle hämta några föl ur hingstflocken, trodde vi.

Det visade sig att vi först skulle lasta på 8 hästar från en annan hade först och chippa några av dem och avmaska några. det gick sådär etersom ingen ville gå ii transporten. det tog oss ungefär 2.5 timmar att få in alla för att sen släppa ut hälften igen. då var vi väldigt trötta. sen åkte vi vidare med några av hästarna till ett jättefint nybyggt stall och lämnade av resten.

Efter det så skulle vi även då hämta hingstarna men det gick jättesmidigt för de var smarta och bara hoppade rakt in, ur det för då var vi så tröta och frusna.

Fick dock inga bra kort på Villingur denna gngen heller för det var så mörkt. däremot fick jag ett kor på Helga som hon protesterade länge innan jag fick ta haha.




Vill hälsa till Marita att jag verkligen fick den drömmen sann. Sist vi var här så pratade vi om att de hade vart kul at åka hit igen och nu sitter jag här och det är helt fantastiskt härligt. Hoppas du med kommer hit nån mer gång marita!

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0