Underbar dag

Idag har vi haft världens bästa dag. det har varit soligt och sklnt hela dagen och ingen vind. Jag och linnea red alla hästarna och longerade några. Gisli har åkt och jobbat.
Det var så härligt väder att jag tog mig en liten joggingtur och det var helt underbart! Sen när Jofridur kom hem vid 13.00 så skulle vi rida ner till havet. Jag red Stigandi och han var så himla härligt och duktig. Det var ebb och knappt inget vatten, bara lite här och där. Stigandi blev alldelles överförtjust när han töltade i vattnet. Vi stannade lte längre ut vid en ö och där låg en STOR örn som flög iväg när vi kom. Helt sjukt stor var den, Kolka blev skiskraj och hoppade iväg.

Vi gick upp på ön och vilade lite och Stigandi såg direkt sin chans att lägga sig ner en stund. Sen red vi vidare bort mot vattnet och det var helt underbart skönt med solen som stekte i ansiktet och vinden i håret när vi gallopperade. När vi kom till vattnet så blev hästarna galna och bara galloperade iväg längs stranden för kung och fosterland. Det var så vackert och härligt, öskar jag kunde filmat så ni fick se hemma.

Sen red vi tillbaka och stannade vid samma ö och gick upp igen och vilade. Då hade örnen kommit tillbaka och nu helt plötsligtvar de två. Så jag och Jofridur stog 3 meter ifrån dem och bara stirrade. Blev så jäkla rädd så vi bara kutade ner igen och hoppade upp och red iväg. Såklart blev det tävling hela vägen hem, mest mellan vera och Sigandi eftersom kolka var så trött och inte riktigt orkade hänga med.

Nu har i precis vait och kollat på idol igen och Hrafna vann. Det är et jätteroligt får hos em som bo där. Han springer ute med hundarna och beter sig som en hund. han lyssar om man ropar på honom och kommer gärna springades. Om man sticker fram näven ill honom så hoppar han upp och stångar den. haha Han är så rolig.


Jag och Stigandi







Godnatt

Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka härliga bilder kan du inte ta bild på örnarna kram Tina

2009-05-18 @ 12:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0